Článek Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze vyjasňující mýty, které zahalují oblast výroby olejů.
Celý článekAPI SM/CF, ACEA A3/B4
Millers oils CFS 10W-60 NT+ (1 l)
Vysoce výkonný plně syntetický low-friction motorový olej vhodný pro sportovní a závodní aplikace.
» Sestaven z plně syntetických základových olejů s použitím polyalfaolefinů (PAO) a vícenásobných esterů (3 estery) a optimálního množství ZDDP.
» Aditivovaný nanočásticemi pro razantní snížení tření, opotřebení součástí a pro zvýšení výkonu motoru - nyní s vylepšeným složením oproti původní CFS NT verzi.
Použití::
» Pro použití v závodních nebo upravených a výkonných sériových motorech, kde je požadována maximální ochrana agregátu při velkých výkonech za ultra nízkého tření s minimálními ztrátami výkonu.
» Vhodný pro všechny atmosférické nebo přeplňované motory, zejména s objemem 2.0l a vyšším používané na okruzích, v rally, vytrvalostních závodech apod.
Výhody:
» Tření sníženo o dalších 15% a opotřebení součástí o 17% oproti původní verzi CFS NT.
» Výrazné snížení tření.
» Nižší opotřebení součástí a prodloužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu.
» Nižší produkci tepla.
» Vyšší výkon a kroutící moment.
» Vyšší spolehlivost motoru.
» Vylepšenou energetickou účinnost.
» Díky použitým polyalfaolefinům (PAO) a 3-esterovým základovým olejům je minimalizováno množství použitých polymerů, díky čemuž je mazací film více odolný vůči střihu a ztrátě viskozity, zejména v nejnamáhavějších místech agregátu.
» 3-esterová složka výrazně zlepšuje mazací schopnosti přispívá ke snížení třecích sil a celkovému vylepšení výkonu lubrikantu.
» Vynikající čerpatelnost oleje pro ochranu motoru při studených startech.
» Excelentní teplotní stabilita – minimální odparnost oleje ve vysokých teplotách – a oxidační odolnost oleje.
» CFS 10w60 NT+ je sestaven pro benzínové i naftové motory používané v nejnáročnějších podmínkách, jako rally a vytrvalostní závody.
» Rovněž vhodný pro track-days a další výkonné aplikace.
» Vyvinuto, vyrobeno a baleno v Anglii – originál firmy Millers Oils Ltd.
Výkonový profil:
» Pro výjimečnou ochranu motoru při extrémních zátěžích.
» Přesahuje kritéria norem API SM, CF a ACEA A3/B4.
» Při civilním použití je zcela vhodný na výměnné intervaly 15.000 km / 1 rok.
» Pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C.
Charakteristika:
» SAE viskozita: 10w60.
» Hustota při 15°C: 0.870.
» Kinematická viskozita při 100°C: 23.3 cSt.
» Kinematická viskozita při 40°C: 161 cSt.
» Viskozitní index: 175.
» Bod skápnutí: -42°C.
» Bod vzplanutí: 226°C.
» Viskozita při studeném startu -25°C (CCS): 7, 000cP.
» HTHS: 5.85 mPa.s.
» TBN: 10.1 mg KOH/gm.
viskozita dle SAE | SAE 10W-60 |
---|---|
Hmotnost | 1 kg |
objem | 1 l |
Článek Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze vyjasňující mýty, které zahalují oblast výroby olejů.
Celý článekPokračování seriálu Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze o motorových olejích. Týkající se problematiky kvality základových olejů a jejich vlivu na kvalitu motorových olejů. Text je ke stažení také ve formátu PDF.
Již třetí pokračování seriálu Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze o motorových olejích. V tomto díle se pan Černý zaměřuje na omyly související s označováním olejů. Text je ke stažení také ve formátu PDF.